Vilken är din viktigaste uppgift?
Mitt uppdrag är att vara ute på fältet och se till att gynekologer i Norge känner till våra produkter. I mötena vill jag att allt som är förknippat med företaget och våra produkter ska vara positivt. Att läkarna jag möter känner att jag är en god samarbetspartner som vill tillföra ny kunskap som underlättar deras arbete. Jag vill också att de ska känna att jag vill att de ska lyckas.
Hur kan en dag på jobbet se ut?
Dagen börjar ofta med kontorsarbete; att mejla, ringa, planera in möten och rapportera. Jag reser mycket i jobbet – två dagar i veckan med flyg och resterande med bil. Jag har hela Norge som mitt upptagsområde. Av Norges 19 fylken (jämför län i Sverige) är de sju folkrikaste mina nyckelområden.
När känner du att du har lyckats?
För mig handlar mitt arbete om tre saker: Att bry sig om, att bry sig om och att bry sig om. Det ska märkas att jag bryr mig mer om kunden och att lösa kundens problem än om att sälja min produkt. Man måste ha rätt attityd. Det går inte att vara självupptagen och prata om en kampanj eller produkt utan att lyssna på kunden. Det är genom att bygga framgång för andra, som du själv blir framgångsrik.
Därför är det viktigt att jag är mig själv och inte lovar för mycket, utan alltid berättar vad som fungerar bra och mindre bra med produkten. Trovärdigheten gör att de jag möter känner tillit. När läkarna jag träffar har lärt sig något nytt, då mår jag som bäst. Jag gläder mig varje dag och älskar mitt jobb. Jag brukar säga att jag har världens bästa jobb. ”Jag ser det”, får jag ofta till svar.